Alessandro Curti

Alessandro Curti – urodzony w 1979 roku w Turynie. W 1998 roku dołączył do grupy teatralnej Marcido Marcidorjs Famosa Mimosa, z którą rozpoczął pracę artystyczną trwającą osiem lat, skupioną na regularnej oraz intensywnej pracy z głosem. Wziął udział w ponad dwudziestu spektaklach zespołu. Ukończył DAMS (Wydział Sztuki, Muzyki i Teatru) na Uniwersytecie w Turynie. W 2006 roku założył Futurfestival, prywatną organizację skoncentrowaną na promocji międzynarodowych przedstawień i warsztatów. W kolejnych latach pracował z najważniejszymi artystami teatru w Europie: z Andrzejem Szczużewskim (aktor Wrocławskiego Teatru Pantomimy Henryka Tomaszewskiego), z Robertą Carreri i Augusto Omolù (Teatr Odin, Dania), z Yvesem Lebretonem (student Etienne‘a Decroux, fundator współczesnej pantomimy abstrakcyjnej). Brał udział w projektach kierowanych przez Eugenia Barbę i Julię Varley (Odin Teatret) – występował w przedstawieniu Małżeństwo Medei w 2008 roku, a następnie, rok później w nowej wersji przedstawienia Ur-Hamlet. W latach 2007-2008 stworzył, wyreżyserował oraz grał w dwóch przedstawieniach: Silhouette; soirée théâtrale-chantante (kabaret teatralny) oraz I teraz: apokalipsa w Mahagonny (na podstawie libretta Bertolda Brechta do Rozkwitu i upadku miasta Mahagonny Kurta Weila). W tym czasie promował, organizował i prowadził warsztaty teatralne w szkołach dla dzieci w wieku 3-16 lat. Od roku 2009 mieszka we Wrocławiu i pracuje jako aktor w Teatrze ZAR, prowadzonym przez Jarosława Freta. Bierze udział w Tryptyku. Ewangelie dzieciństwa oraz w projekcie Armine Sister

Alessandro Curti (fot. Magdalena Mądra)